2016. április 14., csütörtök

Újra velük! 14.-rész

-       -         Micsoda? Ez… ez.. ez komoly? Nem viccelsz? – Nézett rám és szemei csak úgy ragyogtak a boldogságtól. Felpattant és megcsókolt.  – Lesz egy babánk…. apa leszek. Köszönöm… nahát apa leszek. – Mosolygott én pedig azt sem tudtam, hogy nyugtassam le.
-         Dávid, Dávid kérlek állj le, mert… van más is.
-         Mi más? Ennél jobb híred mi van még? Nahát apa leszek. Mennyire jó lesz. Fiú vagy lány?
-         Nem tartom meg.  – Mondtam gyorsan, mire abbahagyta az örömködést és rám nézett.
-         Tessék? Mit csinálsz?
-         Nem lehet, mert…
-         Mi az, hogy nem lehet?
-         Már van két gyerekem… és
-         Azok nem az enyémek. – Vágott közbe.
-         Dávid hagyd hogy befejezzem! – Csattantam fel mérgesen.
-         Jó várom az indokokat, hogy mért nem lehetne megtartani.
-         Azért, mert nekem ott van már a két gyerekem és van egy férjem….
-         Aki megcsal
-         Ne szólj már közbe kérlek. Tudod hogy ez nekem sem könnyű.
-         Mért? Most nem értem a logikádat. Az a pasi nem is szeret, és mindig megbánt. Én mindig veled lennék, és a picivel. Komolyan mondom. Tudod mennyire sokat álmodtam azzal, hogy a fiamat elviszem egy focimeccsre, vagy, hogy én tanítom meg biciklizni…
-         Lehet, hogy nem is fiú. – Vágtam közbe hűvösen. Éreztem, hogy nem gyengülhetek el, pedig ahogyan ezeket magyarázta a szemembe könnyek csillogtak.
-         Akkor a kislányomnak, hogy este olvasok mesét, vagy elmegyek érte az oviba… és… ha bánatos lesz akkor ott leszek mellet.  Vagy ha beteg akkor ott aggódok az ágya szélén. Együtt tanulni vele… ilyenek. Nekem már csak ez hiányzik az életemből és te pont most akarod elvenni tőlem ezt a csodás ajándékot.  – Mondta és rám nézett. Szemei annyira bánatosan néztek rám, hogy kibuggyant a könnyem.
-         Dávid ne nézz így rám. Ha megtartanám a picit, minimum el kell, hogy válljak, és ide kell költözzek. Én világéletemben ódzkodtam a házasság intézményétől, mert úgy véltem az nem nekem való. De amikor Robi megkérte a kezem mégis beadtam a derekam. Lehet Esztike miatt is, de azért is mert szerettem. Ott megfogadtam, hogy örökre ahogy te is Orsinál és ezt nem fogom megszegni. Nem akarom, hogy csalódást okozzak másnak és azt mondják rám „ Na neki sem sikerült.”
-         Velem sikerülhet. Nyuszi kérlek ne vedd el ezt tőlem!
-         Átgondolom. – Válaszoltam és megcsókoltam puha ajkát. Átölelt majd lekapcsolta a villanyt. A sötétbe azonnal eszembe jutott az a réges-régi dolog amikor először voltunk együtt. Óvatosan gombolni kezdtem az ingét és ő pedig a ruhám alá nyúlt.
-         Akarlak most. – Suttogtam a fülébe amitől csak még erősebben próbált megszabadítani a ruházatomtól. Teljesen begerjedtem tőle és nem sokon múlt, hogy ott helybe csináljuk, hiszen mindkettőnk vére tüzelt a vágytól, de hirtelen felkapcsolták a villanyt és mi ott álltunk mindketten szinte egy szál semmibe. Én az asztalon ültem Dávid pedig előttem állt. Minden féle értelembe.  A kislány, aki meglátott minket, mintha kővé változott volna, és csak habogni tudott.
-         Elnézést… én nem, én nem tudtam.. hogy.. itt… Bocsánat.
-         Várj. – Szolt utána Dávid miközben próbálta felráncigálni magára a nadrágot.  – Várj Kitti, ez amit láttál az….
-         Én nem láttam semmit. – Mondta zavarodottan Kitti. – Komolyan, de… akkor viszlát. – Majd amilyen gyorsan csak tudott kiment a teremből.
-         Bassza meg! – Szolt mérgesen Dávid. – Ő a legpletykásabb pincérlány.
-         Sajnálom én…
-         Nem, nekem lehetett volna ennyi eszem. Ó de mérges vagyok. Ha ezt megtudja bárki más is. Most hogy járjak a kedvébe, hogy befogja?
-         Nem te vagy a főpincér? – Néztem rá mosolyogva.  – Te rendelkezel velük nem így van? Ha azt látod, hogy beszélne akkor megszívatod.
-         Ez nem így megy és amúgy sem szoktam a munkatársaimmal rosszul bánni. Felettem még kettő ember van.
-         Nálam te vagy a befutó. – Mentem oda hozzá és újra megcsókoltam. Éreztem, hogy Dávidban újra fellobban a vágy, de eltoltam magamtól. – Jobb ha én most elmegyek.
-         Este találkozunk?
-         Igen, szeretnék… mert még ezt a babatémát is át kell beszélni.
-         Van még időnk nem?
-         De… viszont már nem sok. Akkor én megyek, szia. – Mondtam és egy csók kíséretében elindultam haza, ahol találkoztam Zsebivel. Úgy döntöttem bevetem magam, a gyűrű tervbe és elindulok vele felmérni a terepet.
-         Figyelj csak. Mégis szeretnék egy gyűrűt. Nem megyünk el vásárolni?
-         Felőlem…. – Szolt és elindultunk az Árkádba. Az ékszerbolt az első emeleten volt és mivel nem volt nagy tömeg nyugodtan nézelődhettünk a szebbnél szebb égszerek között.
-         Nézd csak. – Mutattam egy nagyköves aranygyűrű felé. – Szerinted?
-         Jaj ez olyan nagy, és annyira …
-         Ez? – Vágtam rá, és egy kisebb ezüst felé böktem.
-         Ez már sokkal jobb, mert nem olyan nagy benne a kő, és persze ezüst a színe.
-         Szóval, akkor azt mondod, hogy az ezüst jobban tetszik mint az arany? – Puhatolóztam észrevétlenül.
-         Igen, mert szeretem az egyszerűséget tudod.
-         A kő?
-         Legyen kicsi, de aranyos. Persze hozzád az illik. – Nézett újra a gyűrűk felé és egy nagy óriásköveset vett ki a dobozból.
-         Hú ez nagyon jó.  – Estem ki egy picit a szerepemből.
-         Viszont én a mellette állóra dobnék egy nagy lájkot.  – Mélázott el és egy ezüstszínű gyűrűre utalva kérdően rám nézett. – Szerinted?
-         Aranyos. – Tértem vissza az eredeti feladatomhoz. – Cuki ez a négy pici kő rajta.
-         Igen, nem túltolakodóan sok, de mégis eredeti. – Állapította meg barátnőm.
-         Ezek a kövecskék milyen csodálatosan csillognának, ha Swarovski-ból lennének. Nem próbálod fel? – Kérdeztem mire Zsebi elvette tőlem és felhúzta az ujjára. Nagyon csodásan állt neki, és úgy éreztem, hogy ez pont ő. Megvettem és írtam Zolinak egy sms-t, hogy úgy gondolom megtaláltam a mintát. Ahogy hazaértünk csörögött Zsebi telefonja, és láttam, hogy valami gond van.
-         Mi a baj? – Tudakoltam.
-         Semmi… csak… aj, elkell szaladnom Orsiékhoz, mert elfelejtettem az üzletbe vinni a könyveléses papírokat és mivel Orsi nagyon érti az ilyet elkészíti.
-         Mikor jössz vissza kicsim? – Lépett be Zoli a konyhába.
-         Fogalmam sincs. Remélem, hogy nem tart tovább két óránál. – Mondta gondterhelt arccal. – Ugye még nem szeretnél visszamenni?
-         Nem, de ezen a héten mindenképp…. és lehet, hogy ma nem alszok itt. – Mosolyodtam el sokat sejtetően.
-         Mert? Hol leszel? – Kérdezett Zoli.
-         Az nem érdekes. – Vágtam rá gyorsan, de persze átlátott rajtam.
-         Ugye nem Dáviddal leszel? – Nézett rám szigorúan a nagy barna szemeivel.
-         Édesem ne már…. – Vágott köbe Zsebi, és közben a táskájába rakta a papírokat.
-         De már. Mi az, hogy Dávid megcsalja Orsit?
-         Zoli, ez egy hosszú törtnet és.. .
-         Nem érdekel, akkor is házas. Ezt undorító dolognak tartom, és főleg úgy, hogy a legjobb barátom.
-         Annyira imádlak.  – Mondta barátnőm és egy csókot adott Zolinak. – Akkor ebből most leszűrtem, hogy ha majd összeházasodunk, te nem csalsz meg. Na, én megyek. Sziasztok.
-         Már azt hittem, hogy sosem megy el. – Szóltam Zolihoz. – Eljössz akkor az ékszerészhez?
-         Igen, most induljunk?
-         Persze, mért húzzuk az időt? – Tártam szét a kezem, és nagy nehezen megindultunk.
-         Mióta van viszonyotok? – Kérdezte ahogy az úton mentünk. Zolit nagyon nehéz volt számomra megismerni, mert egy az, hogy keveset is találkoztunk és hogy őszinte legyek kevés közös témát találtunk. Kicsit ezért is volt meglepő amikor engem kért fel, hogy gyűrűt nézzek vele.
-         Ez már nem most kezdődött. – Válaszoltam neki és úgy gondoltam, hogy mivel amúgy is Dávid legjobb barátja ezért vagy én mondom el neki vagy ő, de így is- úgy is megtudná, ezért a közepébe vágtam: - Már több évvel ezelőtt indult. Ha jól számolom akkor tizenkét éve.
-         Ez nem kis idő. – Hallottam csodálkozó hangját. – Ennyi év után pedig találkoztatok és csak úgy… fellángolt a szerelem?
-         Igen, azt gondolom igen. A szemébe néztem és tudtam, hogy… ő az akiről mindig is álmodtam.
-         Én is így vagyok Zsebivel. Az első pillanatban, amikor Orsika kerti party-án megismerkedtünk azonnal tudtam, hogy ő kell nekem és csak ő lesz a feleségem.
-         Eléggé soká tartott mégis, hogy megkérd.
-         Öt év, az nem sok szerintem. Főleg, hogy ebből három év külön lakás és csak két éve élünk együtt.
-         Igen, emlékszem, amikor ez volt. Nagyon boldog volt. – Meséltem neki.
-         Nézd csak ott van az a bolt ahol a gyűrűt gondoltam megvenni. – Mutatta és a bolt felé indultunk. Bent egy idősebb eladó fogadott bennünket. Nagyon készséges volt, ami jól esett, de ő is azt gondolta, hogy én vagyok a mennyasszony.
-         Ehhez a gyűrűhöz szeretnénk egy nagyon hasonlót. – Mutatta neki Zoli és az eladó intett, hogy várjunk, majd egy ajtó mögött eltűnt.
-         Annyira furcsa, hogy itt vagyok és épp eljegyzési gyűrűt nézek. Dáviddal voltam itt utoljára.
-         Komolyan? – Csodálkoztam. – Kinek az esküvőjénél segédkeztetek?
-         Már régen volt, és akkor Orsinak néztük.
-         Jó erre annyira nem voltam kíváncsi. Azt gondoltam másról van szó. – Válaszoltam gyorsan.
-         Már nagyon régen a legjobb barátom, és tényleg félre ne érts, de… nem értem meg egyikkőtöket sem.
-         Mért? Szeretjük egymást. – Mondtam tárgyilagosan.
-         Talán mert mindketten házasságban éltek. – Fordult felém, de mielőtt válaszolhattam volna, az ajtó kinyílt és a boltos egy kis dobozt rakott az asztalra.
-         Ez megfelel? – Nézett ránk. A dobozkába szinte totálisan ugyanolyan gyűrű volt, mint amit kerestünk. 
-         Csodálatos. – Mosolyodott el Zoli és ekkor megértettem, hogy barátnőm mért is szeretett bele. A mosolya tényleg aranyos volt. 
-         Ugye tudja, hogy az ilyen gyűrű nem két fillér, és azt is szeretném tudni, hogy mikorra kell? – Tudakolta az eladó úr.
-         A pénz nem számít, és ha sikerülne akkor a hónap végére szeretném.
-         Rendben van. Felírom. – Majd egy noteszba beleírta az adatokat, mi pedig tovább álltunk.
-         Nem akkor mentek a romantikus hétvégére? -  Kérdeztem tőle miközben az étterem felé igyekeztünk.
-         De igen. Ott fogom megkérni a kezét, csak persze még nem tudom hogyan. Ehhez kell Dávid. Persze nyilván nem ugyanaz, de ő biztos, hogy…
-         Jó nem érdekel. – Állítottam le hirtelen és még magam is meglepődtem, hogy ilyen féltékenységi roham tört rám.
-         Bocsánat, nem akartalak felzaklatni. – Nézett rám Zoli és szemeiből láttam, hogy nem tudja helyretenni magába Dáviddal való kapcsolatomat. A Dibóhoz érve leültem egy asztalhoz Zoli pedig besietett az ajtón.  Az asztalom pont a fagyi pult mellett volt és tekintetem találkozott Kittivel, aki ránk nyitott a pince éttermébe alig pár órája.  Ahogy meglátott zavarodottság ült ki arcára, és hirtelen azt sem tudja hova kapjon.  Egy világoszöld inges fiatalabb kreolos bőrű pincér lépett az asztalomhoz.
-         Egy ásványvizet kérnék. – Mondtam neki és amíg a vizet vártam Zoli jött oda.
-         Mindjárt jön Dávid és megbeszéljük a dolgokat.
-         Nagy baj lenne ha nem várnálak meg? – Kérdeztem. – Megiszom a vizet és megyek.
-         Mért? Azt hittem segítesz?
-         Igen persze, de… én nem akarom hallgatni Dávid esküvői dolgait.
-         Akkor majd ezt megbeszéljük máskor. – Jött oda Dávid mosolyogva és leült mellém. – Sikerült a gyűrűvásárlás?
-         Még csak a mintát mutattam meg a boltosnak, és képzeld talált egy ehhez hasonlót. Szerinted milyen? – Mutattam neki az Árkádban vásárolt bizsut majd Dávid átvette és szemügyre vette.
-         Aranyos és egyszerű.  Olyan mit Zsebi, de mégis van benne valami, ami különleges. Olyan, mint te. – Nézett rám és én elmosolyodtam. Ha nem lett volna, ott az a sok ember biztos megcsókolom. Zoli erre felvette a „nem helyeslem ezt a dolgot” arcot, de Dávid láthatóan nem érdekelte.  Beszélgetni kezdtünk a részletekről és arról, hogy milyen legyen a meglepetés. Szerencsére megkímélt a saját esküvői dolgaitól, de a lánykérést részletesen magyarázta. Zoli addig- addig erősködött, amíg csak ott vacsoráztam, és meglepetésemre Orsi és Zsebi is megjelent. Leültek az asztalunkhoz és együtt ettünk így négyen, ugyanis Dávidnak dolgozni kellett.  Mikor már a desszertnél tartottunk Orsi nagyon titokzatos arccal fordult felénk.
Lányok, és persze Zoli. – Kezdte.  – Mostanában sokat gondolkoztam és rájöttem, hogy Dáviddal már nagyon régóta vagyunk házasok és azt gondolom, hogy megért a kapcsolatunk egy örökbe fogadásra. Úgy gondolom, hogy az én drága férjecském nagyon boldog volna, ha volna egy gyerekünk ezért beadtam az adatainkat a központba, és ha kiválasztanak, akkor már hamarosan egy pici gyerek rohangálhat közöttünk. Szerintetek? – Először azt sem tudtam mit kéne mondjak. Csak néztem magam elé és olyan érzésem volt mint akin áthajtottak. Nem hittem el amit hallok, de próbáltam jó arcot vágni a témához. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése